Initiatieven van externen - Nieuwsbrief 204

08 juni 2020

We ontvingen volgende initiatieven van externen:

  • Leerverschillen zijn inherent aan de klaspraktijk. Deze verschillen als troef inzetten om elke leerling maximale leerkansen te bieden, is wat binnenklasdifferentiatie (BKD) doet. Ben je lerarenopleider en wil je graag meer weten over BKD? Dan is deze online vorming 'Binnenklasdifferentiatie voor lerarenopleiders' op 2 juli en 20 augustus 2020 iets voor jou! 
  • Cultuureducatief aanbod voor afstandsonderwijs: In de periode dat scholen en cultuurhuizen slechts gedeeltelijk open zijn, vind je op Cultuurkuur inspirerende alternatieven voor cultuuronderwijs op afstand.  Blader door het online aanbod en ontdek al het moois dat cultuurpartners aanbieden in coronatijden.
  • The International School for Holocaust Studies organiseert gratis filmlessen over minder bekende holocaustfilms. Je kunt hier gratis op intekenen en achteraf wordt ook ingegaan op hoe je hiermee in de klas aan de slag kunt.
  • In 1996 werd het M.I.S.C.-concept van Prof. P. Klein in België geïntroduceerd. Daarrond werd nu een weekkalender ontwikkeld (A. Janssens, Garant) die bestaat uit 52 weektips. De weekkalender beschrijft de kenmerken van een ontwikkelingsgerichte interactie tussen het jonge kind en zijn leraar en staan beschreven in het M.I.S.C.-concept van Prof. Pnina Klein. Voor meer info kun je mailen nar mail [at] CeSMOO.be.

We ontvingen volgende vacatures van externen: