Evaluatie en studiebekrachtiging in het secundair onderwijs
Klik hier voor alle mededelingen (aanmelden)
Evalueren is observeren en vaststellingen doen. Tijdens een gesprek in de klas, bij groepswerk, tijdens leeractiviteiten waarbij de leerling zich bewust of onbewust bijstuurt, kortom tijdens het hele leerproces wordt voortdurend geëvalueerd. Elke interactie tussen leerling en leraar, tussen leerlingen onderling die plaatsgrijpt om het leren van de leerling te bevorderen is gebaseerd op een evaluatie van een waarneming, een proces of een product. Elk evaluatiebeleid omvat drie aspecten met eigen doelen: evalueren (observeren en/of vaststellingen doen), rapporteren (feedback geven) en delibereren (toekomstgericht attesteren en adviseren).
Documentatie
Evalueren en delibereren in coronatijden - specifieke aanbevelingen voor het voltijds secundair onderwijs
Referentienummer: MLER_140
Openbaarheid van bestuur - toegang tot evaluatie- en deliberatiedocumenten in vrije secundaire scholen
Referentienummer: MLER_139
De delibererende klassenraad op het einde van het 1ste en 2de leerjaar A of B van de eerste graad van het gemoderniseerde secundair onderwijs
Referentienummer: MLER_115
Deliberatie en studiebekrachtiging op het einde van een duale opleiding
Referentienummer: MLER_104
De geïntegreerde proef in het voltijds secundair onderwijs
Referentienummer: MLER_095
Algemene Pedagogische Reglementering nr. 3 voor het voltijds secundair onderwijs
Referentienummer: MLER_083
Verklaring levensreddend handelen
Referentienummer: MLER_047
Bijlagen:
Fraude tijdens proeven of examens
Referentienummer: MLER_041
Samenstelling en werking delibererende klassenraad
Referentienummer: Ler-MED-20150820-Samenstelling en werking delibererende klassenraad
Modelbrief ouders so
Referentienummer: TLER_037
Aanvullend attest fytolicentie
Referentienummer: TLER_036
$[dc_identifier?(Referentienummer: )()] | $[dc_identifier] |
$[dc_type?(Type: )()] | $[dc_type] |
$[dcterms_abstract?(Korte inhoud: )()] | $[dcterms_abstract] |
$[re_keyword?(Trefwoorden: )()] | $[re_keyword] |
$[dc_creator?(Auteur: )()] | $[dc_creator] |
$[dc_publisher?(Uitgever: )()] | $[dc_publisher] |
$[dcterms_audience?(Doelpubliek: )()] | $[dcterms_audience] |
$[dc_date?(Vergaderdatum: )()] | $[dc_date] |
$[dcterms_issued?(Verschenen: )()] | $[dcterms_issued] |
$[Tijdschrift?(Tijdschrift: )()] | $[Tijdschrift] |
$[Jaargang?(Jaargang: )()] | $[Jaargang] |
$[Periode?(Periode: )()] | $[Periode] |
$[Nummer?(Nummer: )()] | $[Nummer] |
$[Paginas?(Pagina's: )()] | $[Paginas] |
$[dc_relation?(Bijlage: )()] | $[dc_relation] |
$[referringTo?(Bijlage: )()] | $[referringTo:annex] |