Nieuws over Zill

Hieronder kan je al het nieuws raadplegen dat over het leerplan Zin in leren! Zin in leven! is verschenen.

06 februari 2019

Katholiek Onderwijs Vlaanderen ondersteunt je bij het implementatieproces van het nieuwe leerplan Zin in leren! Zin in leven! via nuttige materialen - zowel digitaal als op papier.

09 januari 2019

Op vrijdag 18 januari 2019 vindt de terugkomdag plaats voor de scholen die de ‘uitbreiding van Zin in leren! Zin in leven! (Zill) voor de ontwikkelingsleeftijd 0 tot 2,5 jaar’ hebben gevolgd. We nodigen daarvoor ook graag andere geïnteresseerden  uit.

07 januari 2019

We weten dat jonge kinderen graag bewegen en ook veel nood hebben aan beweging. Voldoende beweging versterkt onder andere de spieren en botten, zorgt ervoor dat het gewicht op peil blijft en heeft een positieve invloed op de ontwikkeling van de hersenen.

18 december 2018

Zowel digitaal als op papier biedt Katholiek Onderwijs Vlaanderen diverse ondersteunende materialen aan om het implementatieproces van het nieuwe leerplan Zin in leren! Zin in leven! (Zill) te ondersteunen.

12 december 2018

Zowel digitaal als op papier biedt Katholiek Onderwijs Vlaanderen heel wat ondersteunend materiaal aan om het implementatieproces van het nieuwe leerplan Zin in leren! Zin in leven! (Zill) te ondersteunen. Deze week voegden we deze materialen toe aan ons aanbod:

28 november 2018

Op vraag van Katholiek Onderwijs Vlaanderen vond een gesprek plaats met de onderwijsinspectie basisonderwijs. De inspectie bevestigde nadrukkelijk dat de eerder gemaakte afspraken over het gebruik van het leerplan Zin in leren! Zin in leven! (Zill) in het buitengewoon basisonderwijs onverkort blijven gelden.

26 juni 2018

Uit de monitoring van de proeftuinscholen kwamen dertien factoren naar voren die de implementatie van Zill beïnvloeden. Die factoren beschrijven we in het rapport Zill? Ziezo!. Het is belangrijk dat schoolteams bij de implementatie van Zin in leren!

18 juni 2018

Uit de peilingsproef Frans, die vorig jaar bij een tweeduizendtal zesdeklassers werd afgenomen, blijkt dat een aantal resultaten voor begrijpend lezen en vormcorrectheid bij spreken voor verbetering vatbaar is. Voor leraren die zich willen verdiepen in de didactische aanpak van de verschi

Pagina's